Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Van Amarillo naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Van Amarillo naar Albuquerque

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Maart 2015 | Verenigde Staten, Albuquerque

Zondag 22 maart, gereden van Amarillo naar Alberquerque, 423 km.
Lekker rustig ontbeten va ochtend in Amarillo, mooie zonsopkomst. Nog even n praatje gemaakt met de (Nederlandse ) buren die ons nog wat leuke tips gaven.
Even buiten Amarillo al een culturele stop gemaakt! De Cadillac ranch. Daar staan zon 10 cadillacs op de kop in het zand en vol gespoten met grafitti !
Daar kwamen we ook weer de Nederlandse mensen tegen die bij de Wal Mart kampeer den.
Daarna verder gereden door n desolaat andschap van Texas, tot Tucumcari ( wel heel mooi, je kunt de cowboy films hier goed voorstellen).
Onderweg nog getankt en daar was opeens in de middel of nowhere een leuk museum van de route 66 cultuur.
Geluncht in Santa Rosa, een leuk plaatsje, ook goed voor mooie foto's. Plaatselijke auto museum bezocht met n mooie collectie (Ja Mark, heel veel Ford mustangs').
Verder gereden en de grens van Texas naar Arizona overgestoken. Hier passeerden we een tijdzone, dus kregen we een uur erbij. Hebben nu 7 uur tijdsverschil met jullie.
Het landschap begon langzaamaan te veranderen en er kwamen bergen.
Tegen 3 uur waren we al op de camping in Albuquerque. De campingbeheerder gaf ons een aantal goede tips om naar old town albuquerque te gaan en het indian cultural museum aldaar te bezoeken.
Hebben we ook gedaan. Wat n leuke plaats is dit. In 1702 gesticht, met n oude kerk op het plein ( door franciscanen opgericht) heel veel leuke winkeltjes met indiaanse spullen en leuke restaurantjes met voornamelijk Spaans en Mexicaans eten. Het is 26 graden, we zijn ingesmeerd met zonebrandolie en zitten te genieten van enchilladas en n drankje op het terras!, wat wil je nog meer....
Morgen rustigaan naar Flagstaff.
We liggen voor op schema, dus we gaan de komende dagen wel nog veel bezichtigen, o.a. de Grand canyon....
PS. Soms werkt de wifi soms niet. Foto's lukt niet altijd, dus loopt niet altijd synchroon met de verslagen :-)