Camper inleveren - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Camper inleveren - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Camper inleveren

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 31 maart, gereden van Salinas naar San Leandro, 136 km.
Dinsdagochtend vanuit de camping in Salinas al vroeg vertrokken naar Monterey, ongeveer 25 mijl ( je gaat hier al snel denken in mijlen en niet meer in kilometers). We moesten om 9.30 op de boot zijn voor de whale watching. Op tijd daar en we konden zelfs onze camper op 1 parkeerplaats parkeren (soms hadden we er 2 nodig :-) )
We waren nog wat vroeg, dus nog even bij fisherman's warf gekeken naar de zeeleeuwen, die daar heerlijk lagen te zonnebaden.
Klokslag 10 uur vertrok de boot. Het was nog aardig fris aan dek, alhoewel de zon goed scheen.
Na ongeveer 1 uur varen kwamen we een school dolfijnen tegen, die langs de boot bleven zwemmen. Niet lang daarna zagen we in de verte al bultruggen water omhoog spuiten. De boot ging er langzaam heen en we hebben de machtige beesten goed kunnen zien. Na een tijdje boven water maken ze een duik en zie je de Vstaarten goed. Machtig gezicht. Dit herhaalde zich een aantal keren. De walvissen komen ieder jaar naar de baai, om te eten en aan te sterken. Daarna vertrekken ze weer naar het noorden. Het is zon 60 meter diep in de baai en vol kleine vissen en plankton.
Na 3 uur keerden we helemaal uitgewaaid terug bij de camper. Nog even wat te eten gepakt en daarna op weg gegaan naar San Leandro, onze laatste camping.
Het laatste stuk was erg druk. Je rijdt dan ook midden door Silicon valley (zullen mijn collega's leuk vinden) waar alle high tech bedrijven zich gevestigd hebben. Google, Apple, Facebook, IBM, HP etc. Door hen zijn de prijzen in San Francisico zo hoog geworden....
ik twijfelde eraan of de camping wel bestond, want deze had geen eigen website. Maar ja hoor, de navigatie stopte zowaar in San Leandro bij de camping. En het was zon 3 km van de plaats waar we de camper moesten inleveren. Het was een zeer redelijke camping trouwens nog met goed schoon sanitair!
We troffen hier ook weer Nederlandse mensen met een Road bear camper, die we ook in het begin van de reis ontmoet hadden. Zij hadden nog meer gereden dan ons, omdat zij nog naar Los Angelos waren gegaan.
Onze laatste nacht in de camper !!!!!!
Hij is toch voor meer dan 3000 mijl (ruim 4500 km) ons huis geweest. Geen pech gehad!!!! Op een kleine lekkage bij de wc na, maar die hebben Maarten en ik zelf verholpen. We zijn volleerde kampeerders geworden en hebben een full hookup binnen 5 minuten geregeld.....Geen regen gehad, helemaal niets. En wel een beetje koud begonnen maar het werd steeds warmer.
We hebben er van genoten.....
Woensdagochtend nog schoongemaakt, ingepakt, vol getankt en de laatste km gereden naar Road bear. Ik kan deze organisatie van harte aanbevelen!
Zij hebben alles prima onder controle en je wordt er ontzettend goed geholpen.
Een beetje weemoedig met onze koffers, zijn we afgezet bij het BART station waar de metro ons in een half uur in SF afzet. Daar wel een taxi gepakt en met een vriendelijke taxichauffeur afgezet bij ons hotel in het marina district.
We waren te vroeg 12 uur) en zijn alvast de stad ingelopen en wat gaan lunchen. Wat een hellingen zijn er hier!!! Je krijgt er pijn in je kuiten van. Wel een mooie stad, zo te zien.
Zit nu op onze mooie hotelkamer met goede wifi dit te schrijven.
Nog 3 dagen deze stad bekijken en dan zaterdagavond onze vlucht terug.

• 02 April 2015 - 08:59

Sonja:

Wat een prachtig avontuur! We hebben genoten van de verslagen. Gaaf om zo een reis te maken. Geniet de laatste dagen! Gr. Sonja

• 02 April 2015 - 09:55

Marcel En Nettie:

Mission accomplished, proficiat! Als alles goed gaat is zo'n idee om campers door toeristen te laten bezorgen een gouden greep. Iedereen tevreden, en als toerist krijg je een aardig beeld van wat vroeger en nu nog zoal te zien is langs de oude route. Een unieke ervaring die jullie nog lang zal heugen. Nog veel plezier de laatste dagen in SF.

• 02 April 2015 - 13:49

LenieV.:

Het is een mooie reis geweest en alles zonder moeilijkheden, dat is prachtig!
    Maak nog maar een paar mooie dagen en dan zaterdag naar huis.
    Een hele goede reis gewenst en tot ziens!
    Groetjes, Leen.