Flagstaff in Arizon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Flagstaff in Arizon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Flagstaff in Arizon

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Maart 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Maandag 23 maart. Gereden van Albuquerque naar Flagstaff, 520 km.
Vandaag Albuquerque weer verlaten en via de route 66 ( nu i40) weer verder op onze route. We waren optimistisch en hadden de korte spijkerbroek aangedaan. Maar de wind blijft nog wat koud. We klagen niet. We hebben geen sneeuw of regen gehad. New Mexico is eveneens een uitgestrekt landschap. Je kunt je niet voorstellen hoe uitgestrekt dit land is. In new Mexico schijnt de term: middle of nowhere , ontstaan te zijn. En ik kan het me voorstellen. Het is iets anders dan Texas, omdat hier ook rotsachtige kale, rode bergen zijn, waar de weg soms dwars doorheen gaat. Het land van roadrunner (beep beep).
Gestopt in Gallup, ook n leuk route 66 dorpje. Er is een hotel: el rancho, waar filmsterren uit de jaren 50 logeer den, waaronder Ronald Reagan. Het is erg mooi en goed onderhouden en we hebben er heerlijk geluncht.

Daarna besloten om door te rijden naar Flagstaff. We passeerden de grens van Arizona. En weer een uur erbij gekregen.. dus nu 8 uur tijdsverschil.
We zijn nog altijd vroeg wakker en dus op tijd weg.
De laatste 100 km van de rit naar Flagstaff keken we tegen hoge besneeuwde bergen op. Geprobeerd om foto's te maken, maar het bleef n beetje vaag. Maar toen we verder reden reden we eigenlijk steeds meer naar de bergen toe. We kwamen langs de petrified forest (veel fossielen). Het laatste stuk ook door bossen met veel en hoge cederbomen. Prachtig, met die bergen op de achtergrond.
De camping in Flagstaff is zonder meer de mooiste plek die we tot nog toe gehad hebben. We waren eerst van plan om hier 2 nachten te blijven en dan van hieruit de Grand canyon te bezoeken. Maar dat is toch nog iets te veraf. Daarom rijden we morgen naar Sedona (mooiste plaats op aarde, zeggen ze). Daarvoor gaan we van de route af, maar keren vervolgens in een bocht weer terug richting Kingman. Verwachten dan woensdag in Las Vegas aan te komen, waar we minimaal 2 nachten blijven en van daaruit de Hoover dam en Grand canyon te bezoeken.
Het gaat verder prima met ons. We vinden het rijden en het uitgestrekte landprachtig. We eten langs de route, als we op de camping zijn, of koken zelf iets. We hebben prima camoings met goede faciliteiten en treffen vriendelijke.. . mensen

• 24 Maart 2015 - 11:07

Anke:

Wat leuk Yvonne om je verhalen en al jullie belevenissen te lezen!
    Ben erg benieuwd naar de foto's bij terugkomst. Al die verschillende culturen en landschappen waar jullie doorheen rijden lijken me gewéldig.
    Gelukkig dat het rijden zelf jullie ook bevalt! Geniet maar van alles wat op jullie pad komt.
    Fijne trip nog allebei! En M., niet teveel vergokken daar in Las Vegas he of stiekem een leuke vent trouwen, daar wil ik veel te graag bij zijn ;-).

Liefs Anke

• 24 Maart 2015 - 13:27

LenieV:

Leuk weer van jullie wat te vernemen, zo te horen gaat alles prima en is er veel te zien.
    Jullie zullen wel dagen nodig hebben om dit alles te verwerken, iedere dag andere indrukken en zoveel achter elkaar.
    Doe maar rustig aan en bekijk alles goed zodat je het ons allemaal goed kunt vertellen.

Verder weer veel groetjes,
    Leen.

• 24 Maart 2015 - 20:01

Tiny:

Hallo Yvon en Maarten.
    Wat een reis, wat een avontuur zo. Fijn dat jullie het goed bevalt. Lijkt me echt er helemaal uit zijn, alle kleine en grote alledaagse dingen even achter je laten. Na terugkeer gaan we er uitgebreid voor zitten met een glas wijn natuurlijk! Nog veel plezier jullie.
    Knuffel, Tiny

• 25 Maart 2015 - 07:46

Hanneke:

Wie is die knappe vent naast Elvis?
    Ik zie veel mooi cd-hoesjes voorbij komen!
    Geniet van jullie trip, tot zover klinkt het al geweldig.
    Kus, Hanneke