Lange reisdag - Reisverslag uit Schiller Park, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Lange reisdag - Reisverslag uit Schiller Park, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Lange reisdag

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, Schiller Park

Zaterdag 21 maart. Gereden van Tulsa oklahoma naar Amarillo Texas. 637 km.
Vandaag een lange reis dag gemaakt en dat hadden we ook zo gepland. We willen meer tijd over hebben in het 2e gedeelte van de reis. Het weer wordt steeds warmer en ik zit nu in en zonnetje dit verslag te schrijven met de geur van BBQ om mij heen.
Vanochtend vanaf tulsa vertrokken. Eigenlijk noordelijk van Tulsa, dus we moesten nog om de stad heen. Vandaag beduidend minder vrachtverkeer op zaterdag, dus het schoot lekker op. Heb met maarten afgesproken, dat hij aangeeft, wanneer ik moet rijden. Voorlopig vindt hij het prima om te rijden en ik te navigeren. Oklahoma is weer anders dan Missouri. Wel nog heuvelachtig, maar minder begroeid. De wegen zijn soms eindeloos lang en recht. Alsof iemand met n liniaal een streep heeft getrokken op de kaart en daar de weg heeft gelegd. Langs oklahoma city gereden en toen gestopt in Clinton. Hier is het route 66 museum. Leuk om te zien, hoe de weg oorspronkelijk is aangelegd (1920) en hoe daardoor ook het leven en cultuur veranderde. Motels en weg restaurants bestonden nog niet en route 66 gaf verbinding naar gebieden die erg achtergebkeven waren.
Meteen goed ge luncht hier bij n steakand sandwich, waar we ons al redelijk Amerikaans beginnen te voelen.
Onderweg ook veel gezien van de Cherokee indianen. Je kunt je in dit landschap voorstellen hoe mensen 150 jaar geleden met huifkarren en paarden naar het westen trokken. Er zijn nog enkele van die trails over.
De grens van Texas gepasseerd en hier werd t landschap pas echt verlaten.
Hier wil je geen pech krijgen s avonds! Of zonder benzine komen.
Tegen half 5 in amarillo KOA camping aangekomen. Het bevalt ons wel in de KOA campings. Goed schoon en goede faciliteiten. Naast ons staat ook n Hollands stel met n Road bear camper. Zij zijn maandag al vertrokken en hebben 3 weken de tijd om te reizen naar San Francisco.
Morgen rijden we naar Alberquerque in New Mexico. Het bevalt ons prima zo! Zijn blij dat we tot nu toe goed weer hebben gehad. In het begin nog watkoud, maar het was altijd droog. En tot nu toe, nog weinig risico's !!!! Goed te doen zo. :-)

• 22 Maart 2015 - 07:51

Marcel En Nettie:

Fijn om te lezen dat de reis voorspoedig verloopt, de helft zit er toch al op? Het lijkt wel of jullie met die andere moderne huifkar-reizigers de oude route naar het westen willen doen heropleven. Op de kaart is te zien, dat het nu wat bergachtig wordt. De route komt ook in de buurt van plaatsen als Santa Fe en later de Grand Canyon. Gaan jullie daar een kijkje nemen?

• 22 Maart 2015 - 12:25

LenieV:

Gelukkig word het nu wat warmer, dat is beter.Wat zien jullie toch veel onderweg wel lange wegen maar het is toch allemaal nieuw.In het casino leek mij ook wel leuk, zou ik me ook geamuseerd hebben.
    Verder maar weer alle goeds en veel plezier.
    Groetjes,Leen.