Eindeloze wegen - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Eindeloze wegen - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Eindeloze wegen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, Tulsa

Vrijdag 20 maart. Gereden van st. Louis naar Tulsa. 574 km.
Vandaag de hele staat Missouri doorgereden. Dit is een veel mooier landschap dan Illinois. Heuvelachtig, en veel begroeiing. Alhoewel nog veel kaal is. Langzaamaan zie je wat groen worden en sommige bomen hebben bloesem. We reden langs de Meramec caverns, waar Jesse James zich verstopt heeft.
Onderweg tijdens een tanks top kwamen we nog een andere Road bear camper tegen met een echtpaar, die we ook al in het hotel hadden ontmoet. Zij reden naar los Angelos en vertelden dat zij voornamelijk overnachtten op de parkeerplaats van de Wal Mart. Dat mag inderdaad in de usa en het is inderdaad goedkoop, maar wij vinden het net zo fijn om op een mooie camping te overnachtten, wifi te hebben en andere faciliteiten.
We hadden de camping uitgezocht even boven Tulsa. De navigatie doet af en toe raar. We hadden het goede adres ingetypt, maar op n industrieterrein, naast het spoor, zei hij opeens: bestemming bereikt !!!!?? Daarna opnieuw hetzelfde adres ingegeven, bleek het opeens 7 mijl verderop te liggen, buiten de stad. Het lag bij n paarden racebaan. En daarnaast was ook n casino. De camping heette Will rogers down en we begrepen dat dat een belangrijk persoon is geweest in Oklahoma.
Nadat we waren hooked up ( ja ja we worden er echt handig en snel in) zijn we dan ook gaan eten bij het casino. Er was helaas die avond geen paardenraces. Hadden we wel mooi gevonden. Het is ongelooflijk om te zien, hoe de Amerikanen in zo'n casino uitgaan op vrijdagavond. Het gokken,het ongelooflijk veel eten ( ik voel me echt slank hier). En daarna ging een live band optreden en werd er gedanst ( ook linedance). Zo leuk om te zien! Ze hadden veelal hun zondagse spijkerbroek aan, schoon hemd en altijd de cowboy hoed. Maarten en ik hebben ons goed geamuseerd en het is een leuke afleiding na een dag rijden.
Vanochtend rustig ontbeten met n kopje koffie buiten gekeken hoe de paarden over de racebaan gingen ( trainen).
Daarna alles weer afkoppelen. Dat vergeten we nu niet meer, nadat we op de 1 e camping bijna weg reden met de stekker nog buiten aan de stroom gekoppeld :-)
We hadden slechte wifi, dus daarom dat ik nu pas dit verslag kan schrijven.