zonsopgang bij de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Oroorodowo, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu zonsopgang bij de Bromo vulkaan - Reisverslag uit Oroorodowo, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

zonsopgang bij de Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 April 2013 | Indonesië, Oroorodowo

Om half 2 de wekker gezet en opgestaan . Om 2 uur slaapdronken in ons eigen busje op weg gegaan om de zonsopgang te zien, hoog op de berg, bij de Bromo vulkaan. (Waarom hebben we dat bedacht??) 2 uur met ons eigen busje door het donker , waarvan t laatste stuk al aardig bergop ging. Om 4 uur aangekomen bij een rustpost, waar we over moesten stappen in een jeep ( begreep later pas goed waarom). Nog even thee gedronken en toen met ons 4en achterin de jeep. Onze gids en n jonge chauffeur voorin. Nog een half uur steil omhoog klimmen. Het ging bijna recht omhoog en dan om de 10 meter haarspeldbochten . Gelukkig was t nog donker en kon ik niet zien hoe hoog we zaten. Onderweg liepen mensen met spullen die ze gingen verkopen. In t donker, op blote voeten, die steile berghellingen op. Boven aangekomen bleek dat we toch niet de enige waren. Er stonden meerdere jeeps. Met n gewone auto was je die berg niet opgekomen. Toen de zon opkwam zag je pas hoe hoog je was. Je keek op de Bromo vulkaan, waar damp uitkwam. Dat was machtig! En ontzettend ver in de diepte zag je lichtjes. Toen moesten we weer Naar beneden. @Maarten: je hebt me niet verteld hoe hoog en steil dit was! !! We gingen nog met de jeep Naar de Bromo en die kon je beklimmen, of op n paard erheen. Toch maar niet gedaan. Er was n kale vlakte met lavagesteente omheen. De mist bleef daar n beetje hangen en t zag magisch uit, tussen die hoge bergen! Daarna nog n (doden)rit met de jeep over de bergen (hij stopte 1 keer op n helling om n collega met pech te helpen, even op de handrem, 2 stenen achter de wielen en de chauffeur eruit. Als de auto achteruit zou rollen, zouden we snel beneden zijn geweest). Om half 9 weer terug op de restpost, waar t meegegeven ontbijt van t hotel heerlijk smaakte. Toen weer 2 uur terug met onze eigen chauffeur Alex, die zelf niet de berg op durfde!!! Nu eerst wat uitgerust en zometeen nog Naar Malang, o.a. Toko Oen. Al met al was t toch n schitterende belevenis!

• 17 April 2013 - 09:25

Vera:

Lekker tochtje zo te lezen. Blij dat jullie weer heelhuids beneden zijn gekomen!
    Hoop dat jullie na deze reis nog een paar weken vakantie hebben om bij te komen :p

• 17 April 2013 - 13:06

Maarten:

Nee ik denk zeg dat maar niet, haha;) Maar zo heb je wel weer iets moois meegemaakt!

• 17 April 2013 - 16:13

Myrna:

Gelukkig vertel je dit achteraf pas, nu jullie weer veilig van die berg af zijn!

(En ik lees alle stukjes, maar dit is een heel vervelende site om te reageren Helft van de tijd werkt het niet en op iPhone kan ik helemaal niet reageren. Volgende reis raad ik je Blogger aan! Duurde 10 min voor ik dit getypt had..)

• 17 April 2013 - 16:33

Mark:

Duurde voor mij 10 seconden :)

Ziet er prachtig uit! Als je mooie dingen wilt zien moeten jullie je ook als avonturiers gedragen hè!

• 17 April 2013 - 16:58

LenieV:

prachtig, nog een dag en dan naar makassar!
    Gr.lenie.

• 19 Augustus 2013 - 22:24

Gerard Van Hooft:

ik was in 1995 voor een rondreis in indonesie ik vond het een geweldig iets bij de bromo midden in de nacht op eerst een eind met de bus toen met paardjes of ezels naar boven daar aangekomen toen wachten op de zon het was een geweldig iets echt de moeite waard om op te staan