in Yogjakarta - Reisverslag uit Pajeksan, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu in Yogjakarta - Reisverslag uit Pajeksan, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

in Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 April 2013 | Indonesië, Pajeksan

Na ons ontbijt nog tot 10 uur heerlijk gerelaxed in het ressort. Een luxe ! Om 10 uur vertrokken naar n naastgelegen dorp, naar t huis van de burgemeester ! Van daaruit door n jonge studente als gids door het dorp geleid. En ons vervoermiddel : n paard met wagen! Eerst gestopt bij de rivier, waar 3 rivieren bij elkaar kwamen, met 3 verschillende kleuren. Onze gids wist enorm veel te vertellen over het dorp en hoe ze t georganiseerd hebben. Iedereen zorgt ook n beetje voor elkaar. Daarna n kroepoekfabriek (nou ja, 1 vrouwtje deed alles) en we kregen n zak kroepoek mee (gemaakt van de cassavewortel). Vervolgens naar n huis / school ( muziekschool?) waar we thee en lekkere koek kregen. Vervolgens uitleg gekregen over de gamelan en toen moesten we zelf gaan spelen. Leuk! Na 2 uur waren we terug bij het huis van de burgemeester en hebben we de gids compliment gegeven over haar goede Engelse taal. Ze werd er verlegen van en hartstikke trots. Met de auto verder gereden naar yogja. Mooie stad! Onderweg nog lekker geluncht, nog n tempel bezocht en n zilversmederij. (Mooie oorlellen en ring gekocht). Nu bij het hotel, ook mooi met n binnentuin, zwembad en overdekt terras. Hebben nog even n duik in t zwembad genomen en zitten nu op t terras. Morgen konden we n markt bezoeken waar ze veel koekjes verkopen, maar dan moesten we weer om 6 uur weg. Doen we dus even niet. Blijven 2 nachten in yogja en gaan morgen veel bezoeken. Erg warm hier, zeker 35 graden en hoge vochtigheid !

• 13 April 2013 - 14:58

Myrna:

Nee, dan zou ik ook maar eens een keer uitslapen!

Stan vraagt om meer foto's waar opa en oma ook op staan :-)

• 13 April 2013 - 21:07

Sonja:

Ik sluit me bij Stan aan. Het is erg leuk om af en toe iemand van het reisgezelschap op een foto te zien. Alhoewel de foto's van de omgeving prachtig zijn!
    Het lijkt me verstandig om even wat rust te nemen. Jeetje wat ondernemen jullie veel.
    Gr. Sonja