weer on THE road - Reisverslag uit Banks Crossing, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu weer on THE road - Reisverslag uit Banks Crossing, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

weer on THE road

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Juni 2016 | Verenigde Staten, Banks Crossing

We zijn weer onderweg, richting Washington DC. We hebben 3 fantastische dagen gehad in New Orleans. Wat n geweldige stad ! N boottochtje gemaakt op de Mississippi op n steamboat met n radarboot. Rondgewandeld door French quarter, met de huizen met balkonnetjes die Frans aan doen. Warm weer zelfs savonds nog 30 graden. Live muziek op de boot (jazz) en op de hoeken van de straat ( Dixie). Wat n sfeer !
Ik heb Jambalaya gegeten, catfish en gumbo ( kruising tussen soep en stoofschotel, met groentes, soms kip of garnalen erin. Eten voor de armen, maar lekker kruidig!!!)
Mooi hotel, n aanrader! Hotel Le Marais in Conti street, midden in French quater. Met n leuke lounge binnenplaats met n zoutwater pool.
Jongens, dit was genieten.
Woensdag met Ellen en Peter nog naar French market geweest (overdekte markt, met leuke spulletjes) en daarna naar n grote mall (riverwalk) om te shoppen.
Bij Pat O'Brien n Hurricane gaan drinken cocktail met rum, heerlijk. We mochten de glazen meenemen !!
Ook daar gegeten en daarna: de pianobar. We konden verzoeknummers indienen en hebben ... THE house of THE Rising sun (in NewOrleans) aangevraagd. Genieten !!!

Vandaag vertrokken uit New Orleans richting Washington . Via Louisiana, Mississippi , Alabama en Georgia. Erg heet. Soms 40 graden. Achter Atlanta nu gestopt in Commerce. Overnachten hier en zitten nu met n wijntje bij het zwembad. Morgen richting Richmond, waar we zaterdag nog civil war activiteiten willen bezichtigen . Zaterdagavond terug in Washington.