wereldpremière !!! - Reisverslag uit Morgantown, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu wereldpremière !!! - Reisverslag uit Morgantown, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

wereldpremière !!!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Morgantown

Onbeschrijflijk ! De première van Ageless friends in Morgantown W Virginia !!!
Gisterochtend zaterdag 18 juni al om 10 uur weer opgehaald door Tom Bloom. Tour gemaakt door Morgantown , en vervolgens over de James Wickline memorial bridge naar Osage gereden, waar James gewoond heeft. In het Scots run museum ontvangen met eten en drinken door de lokale mensen die zo trots zijn dat hun dorp zo in de belangstelling staat door de documentaire. Het museum is niet meer dan 2 grote woonkamers met spullen uit het mijnverleden. Peter vond het heel herkenbaar .
Daarna nog kort gewandeld langs de rivier.

Om 5 uur moesten we richting theater waar we aan de overkant in een restaurant werden verwacht. Daar was n meet and Greet georganiseerd en troffen we de mensen die we kenden uit de film, de officials, de burgemeester. Leuke ontvangst met toespraken en veel eten en drinken. Ondertussen werd aan de overkant bij het theater de rode loper uitgelegd. Er kwamen boy scouts met Amerikaanse en Nederlandse vlaggetjes aan beide zijden. De veteranen, de officials en wij liepen vervolgens daar tussendoor naar binnen. We werden op de 1e rij gezet.
Na n korte toespraak, kwamen militairen met de vlaggen, werd t volkslied gezongen en werd Maarten aangekondigd . Hij hield een geweldige toespraak en daarna kon de film beginnen.
Ik zag de film nu voor de 3e keer en het blijft ontroerend. Was natuurlijk nu wel met Engelse ondertiteling en ik was heel benieuwd hoe de reacties hier zouden zijn.
Het was overweldigend . Mensen applaudisseerden en bleven Maarten op de schouders kloppen, bedanken. Ik denk dat dit ook de plaats was, waar de film het beste tot zijn recht kwam. Mensen herkenden hun stad, hun streek. En James was een van hen en Maarten had hem teruggebracht . Dat vergeten ze niet meer. We liepen als eersten uit de zaal naar de hal wn ze bleven klappen en hun waardering tonen. Ook in de hal wilde iedereen Maarten n hand geven, op de foto met hem of n handtekening. De allermooiste reactie vond ik wel van Marie (het buurmeisje van James). Ze zei dat ze had gehuild in de film voor Jimmy en het zo fijn vond dat dit voor hem werd gedaan. Ik moest er zelf bijna om huilen, zo mooi. Daar is het in feite ook voor geweest .
We werden meegenomen na afloop naar Genes bar (komt ook voor in de film) en ook daar werd weer geklapt toen we binnenkwamen.
Daarna met z'n zessen nog even aan de overkant van het hotel in de bar nagepraat en pas om half 2 kapot moe naar bed gegaan.
Dit vergeet je nooit meer . Zo trots op m'n zoon die dit voor elkaar gekregen heeft ......

• 19 Juni 2016 - 19:53

LenieV:

Wat een prachtig verhaal en wat is dit mooi voor Maarten.
    Ik begrijp dat het ook voor jullie allen onvergetelijk is.
    Hoe blij mensen weer kunnen zijn als er van zolang geleden, iemand weer terug komt.
    Want dat is er voor hun wel gebeurt.
    Ook de foto's geven een goede indruk van de feestelijkheden.
    Geniet er maar van, op deze manier kan ik ook er bij zijn en dat is mooi.
    Groetjes,Leen.

• 21 Juni 2016 - 20:06

Sanne Meijers:

Wat ontzettend indrukwekkend moet dat zijn geweest zeg! Heel leuk om te lezen hoe het is gegaan, zo kan ik van een afstandje toch een beetje "meereizen" :)
    Maarten is bijna een beroemdheid hoor ik al, geweldig maar het zal ook wel overweldigend zijn. Hij en de film krijgen de eer die ze verdienen! Supertrots, ook vanuit Nederland.
    Geniet allemaal daar van alle lieve reacties, van het 'echte Amerika', het mooie weer en het dichtbij meemaken van alles wat met Ageless Friends te maken heeft! Wij leven vanaf een afstandje mee en ik kijk erg uit naar de verhalen bij terugkomst! Maarten en family: Enjoy!! Lieve groet,
    Sanne

• 22 Juni 2016 - 13:10

Hanneke:

Ook wij, vanuit het natte NL, zijn super trots op onze Maarten! Geniet ervan!!!