in warangmangu - Reisverslag uit Kalisoro, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu in warangmangu - Reisverslag uit Kalisoro, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

in warangmangu

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 April 2013 | Indonesië, Kalisoro

We zijn tegen 4 uur aangekomen in t bergdorpje Warangmangu , op de weg naar Malang. T regent nu hier. We hebben regelmatig wel n regenbuitje. Nooit s morgens, altijd na de middag of in de avond. Maar t blijft altijd warm, zeg maar heet. Het is daarbij enorm vochtig. Als je uit t busje (airco) stapt, of n hotelkamer is t net of je n oven instapt . Je zweet al, als je uit de douche stapt. En je haar krult vanzelf hier. Maar t went en wij hoeven niet te werken in die temperatuur . We leren en zien veel van t land. Onze gids kan leuk vertellen en we komen op plekjes, waar je met n groot reisgezelschap niet zou komen. Dat maakt deze reis uniek! We denken vaak aan Hein en hoe hij t ervaren moet hebben om vanuit deze cultuur in dat koude kikkerland Nederland te komen. We zien Hein ook vaak , op de brommer met hoog opgeladen van alles achterop. Je ziet de mensen zelf soms niet meer! Het eten is goed, alhoewel we s morgens geen nasi kunnen eten. Het is wel echt n moslimland, maar ze noemen zichzelf moderate. In iedere wijk n moskee, veel vrouwen met hoofddoek en vrijwel geen alcohol . Iedereen is vriendelijk, beleefd en behulpzaam. De jonge gidsen spreken graag Engels met ons en zijn heel nieuwsgierig naar onze westerse gewoonten! Men wil graag met ons op de foto! Ben benieuwd hoe Sulawesi zal zijn. Morgen door naar Malang, waar we 2 nachten blijven . De 1e nacht moeten we om 2(!) uur opstaan om naar de zonsopgang op de Bromo vulkaan te gaan kijken!! Daarna naar Surabaya en van daaruit vliegen naar Makassar. We vliegen met garuda, de mooie grote symbolische vogel en niet met Lion air!!

• 15 April 2013 - 13:24

Lenie V:

Voor Hein is dit dubbel moeilijk geweest want hij verloor toen nog zijn moeder hier!
    De rest is een triest verhaal en daar hebben we het nu maar niet meer over.
    Het lijkt me wel moeilijk zonder een fris glaasje bier maar dat kunnen jullie thuis weer inhalen.
    Toch denk ik dat Hein het prachtig zou hebben gevonden, iedere dag hoor ik weer een ander verhaal,
    ik heb hem nog nooit zoveel horen vertellen!
    Geniet er maar van en ik ben erg benieuwd naar Makassar.
    Gr. lenie.

• 15 April 2013 - 19:37

Myrna:

Die hitte zou niets voor mij zijn! Vind hier nu de 20 graden al te warm ;-)

• 15 April 2013 - 20:22

Sonja:

We hebben hier eindelijk ook wat warmer weer!
    Jullie reis klinkt ook bijzonder, als we jullie verslagen lezen. Erg gaaf dat jullie het zo kunnen beleven en door gidsen worden rondgeleid.