Op weg met de camper door Canada - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Op weg met de camper door Canada - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Op weg met de camper door Canada

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Mei 2017 | Canada, Kelowna

Op weg met de camper !!!!
Maandag 15 mei
Vanochtend nog lekker gaan ontbijten in het Sandman hotel in Vancouver. We hadden gebeld naar het camper verhuurbedrijf en we zouden tussen half 11 en 11 opgehaald worden bij Templeton station (dichtbij de luchthaven).
Het regent wel vandaag en de vooruitzichten zijn maandag , dinsdag regen en daarna... 20 graden en zon. Laten we het hopen.
We worden samen met zo'n 4 andere stellen opgepikt bij het station en na ongeveer 1 uur rijden bij het camper verhuurbedrijf aangekomen in Abbotsford. Gaat anders dan vorige keer. Hier staat onze camper al direct klaar, met onze naam er op. Korte uitleg (gelukkig weten we al veel over hookups etc.) en wat papieren invullen en we kunnen vertrekken...
Het is qua grootte dezelfde camper als in de US. Maar deze heeft een andere indeling. We hebben nu maar 1 zitje (tafel en bankje) en dat is ook mijn slaapgelegenheid !?! Dus iedere avond afbreken. Maarten slaapt weer (comfortabel) boven het bestuurdersgedeelte. Eigen douche, toilet en wastafel, magnetron, ijskast etc. Dus we kunnen van start.
Eerst naar de supermarkt. We hebben voorraad ingeslagen .... Mochten we ergens verdwalen, dan overleven we in ieder geval de eerste weken.
Vervolgens gereden richting Hope, en Manning Park. Prachtige natuur, Je rijdt door de bergen, maar hebt niet in de gaten dat het zo hoog is. Overal meertjes, riviertjes. In Manning Park had ik een camping uitgezocht. We zijn erheen gereden, maar hadden niet in de gaten dat Manning park ECHT natuurgebied is. Dus je zit in de middel of nowhere in de bossen te kamperen. We zagen (in gedachten) de beren rondom onze camper rondlopen.
Zijn toch maar doorgereden, zo'n 70 km naar het eerstvolgende stadje, met een camping, Princeton. Daar de municipaal camping met golf resort opgezocht en om half 7 daar onze camper op een mooie plaats neergezet voor de 1e nacht.
Blijkt toch nog tegen te vallen, om de 1e keer weer water, electra en afvoer aan te sluiten. Gelukkig hebben we aardige Canadese buren, die behulpzaam zijn en kan ik gaan koken... Ja heel wat anders dan het captains dinner op de cruise. Gewoon weer spaghetti met tonijn, zelf gemaakt. Maarten probeert intussen buiten de vuurkorf aan te krijgen (ook weer met behulp van de buren, die zo gezellig bij het vuur al zaten).
Lukt nog niet echt goed, maar hij wordt een echte ' lumberjack' als het zo door gaat..
(Ps. Voor Lumberjacks hoef je niet naar Canada/Alaska te komen. Onze gids in Ketchikan zei, dat er 4 Lumberjacks nodig zijn, om 1 volledig gebit te krijgen....).
Tenslotte ons bankje/tafel maar afgebroken en mijn bed opgemaakt. Pf, wel wat anders dit bed dan de luxe die we tot nu toe gehad hebben.
Maar... Wakker worden in zo'n prachtige natuur is ook onbetaalbaar..

Dinsdag 16 mei
Rustig koffie en ontbijt gemaakt (havermout) en daarna alles afgekoppeld en rond 10 uur vertrokken. We gaan vandaag nog niet zover rijden, naar Kelowna en willen daar rond 1 uur vanmiddag aankomen en een camping opzoeken. Het weer is nog slecht. We rijden eerst door heuvelachtig gebied (met regen) en daarna door hoger gebergte. Hier krijgen we de sneeuw nog te zien, mist en valt er natte sneeuw...
Als we afdalen richting Kelowna wordt het weer iets vriendelijker. We hebben een leuke camping uitgezocht aan het meer. Kelowna ligt aan het grote Okanagan meer en er is veel tuinbouw en.. Wijngebied. Prachtig gezicht op het meer en de stad, als je komt afdalen uit de bergen.
Zijn nu op de camping (Woodlake RV park en marina) en kijken uit over het meer.
Even verslag bijwerken, lezen en uitrusten..
Morgen willen we via Revelstoke al richting Lake Louise rijden. Dat is een grotere afstand dan vandaag, maar we zien wel hoe het gaat.

• 17 Mei 2017 - 12:46

Leniev:

Dit is wel even ander dan op het cruise schip, maar ben er zeker van dat jullie dit ook mooi vinden, behalve het weer.
    Sneeuw op de weg en hier bij ons wordt het 30 graden, maar dat is ook alleen vandaag.
    Het is een mooie kamper dat zie ik op de foto's.
    Nu maar weer verder, leuk dat Maarten ook hout moet kappen!
    En op naar beter weer.

• 19 Mei 2017 - 07:26

Marcel En Nettie:

Tja, dat is inderdaad een ander leven, van luxe naar sober, maar daar wen je ook aan. Hopelijk krijgen jullie wat beter weer. Met temperaturen zoals die nu (7:30 hier) voor jullie omgeving worden aangegeven van rond de 8 acht graden blijft het koel, en het regent ook nog wat. Hoe dat zit met vier houthakkers om een volledig gebit te krijgen moeten jullie nog maar eens uitleggen....