Salinas / Monterey - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Salinas / Monterey - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Salinas / Monterey

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Maart 2015 | Verenigde Staten, Salinas

Zondag 29 maart: stranddag en rustdag in San luis obispo.
Maandag 30 maart gereden van San luis obispo naar Salinas /Monterey, 238 km.
Zondag een relaxdag gepakt. Uitgeslapen en daarna na het prachtige strand van Avila beach gereden. Het was erg druk, want het was natuurlijk zondag, prachtig weer (28 graden) en iedereen had vrij. We waren zaterdagavond ook al even hierheen gereden. Het was zon 3 mijl van de camping af. Mooie foto's gemaakt van de zonsondergang en de golven van de pacific. Zondag toch nog vrij snel een parkeerplaats gevonden en een mooi plekje op het strand. Heerlijk om in de golven te zijn, en te kijken hoe ze met de surfboarden hier doorheen gaan. Vol zand en zonnebrandolie teruggegaan naar de camping en zelf pasta gekookt. We zagen grote roofvogels (arenden??) Vanaf de berghelling vliegen. Machtig mooi gezicht. En ja, toen we hier naar toe reden hebben we ook het bord gezien: pas op voor beren....! Dus vannacht maar goed de camper afsluiten.
Vanochtend was het wat neveliger. Dat komt vaak voor bij de pacific.
Maar al snel kwam de zon door en werd het warmer. Onderweg grote wine estates gezien. Dit is echt het wijngebied van Californië. Aangekomen op de camping in Salinas, was het pas 1 uur. Informatie opgevraagd en vervolgens naar Monterey bay gereden. Prachtige baai aan de pacific, met een fishermans wharf en cannery row. Hier werden vroeger de sardientjes ingeblikt. Nu zijn er winkeltjes en leuke restaurantjes met seaview. John steinbeck heeft hier gewoond en geschreven. Lekker gegeten in een visrestaurantjes met seaview. En..... we hebben voor morgenochtend een whale watching geboekt. Er is 99% kans dat je de walvissen te zien krijgt! Ben benieuwd...
Nadat we dat gedaan hebben, rijden we naar onze laatste camping, die dichtbij de inleverplaats van de camper is.
Woensdagochtend moeten we de camper inleveren . Dat is gelegen aan de oostkant van de baai van San francisico, in de plaats San Leandro.

• 31 Maart 2015 - 08:43

Myrna:

Nou, wat een prachtige reis blijft het toch! Hoop dat jullie walvissen zien, ben benieuwd welke :-)

• 31 Maart 2015 - 09:39

Marcel En Nettie:

Hoi,
    Heb al even gekeken naar de Monterey Bay whale watch. Lijkt ons een geweldige ervaring, die we in ZA helaas gemist hebben. Veel plezier!