Op weg naar Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Op weg naar Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Mei 2017 | Canada, Vancouver Island

Op weg naar Vancouver Island
Het is inmiddels dinsdag 23 mei en we wachten op dit moment op de Ferry naar Vancouver Island. We waren net de 1e RV die moest stoppen en konden dus niet meer mee met de vorige boot. Over een uur komt de volgende en dan staan we vooraan. Dus even tijd om een verslag te typen...

Zondag 20 mei
Nadat we gisteren een relax dag hadden in Clearwater gaan we vandaag weer verder trekken. We hebben nog lekker gegeten gisteravond op de BBQ, daarna nog een stukje gewandeld en wat gaan drinken in een leuke pub. Was is weer gedaan en camper schoongemaakt. Het is erg warm aan worden (zo'n 30 graden) en ik heb ook al de nodige muggenbultjes.
Vandaag uitgezocht om naar Kamloops te rijden. Dat was niet zo ver en we kwamen daar al tegen 1 uur aan. Het laatste stukje natuur was niet zo mooi. Wel heuvelachtig maar kaler en ook heel veel dode bomen. We hebben gehoord dat er een of andere parasiet voor verantwoordelijk is. Bij 2 camping gestopt maar we vonden het niet zo'n leuke gelegenheden. Bij industriegebied. De 3e camping hebben we niet eens gevonden. En omdat het nog vroeg was, zijn we doorgereden. Uitgezocht om tot Cache Creek te rijden, dat was al op de route naar Whistler. Een stukje van de route af lag Loon Lake en daar was n leuke camping aan het meer, het Evergreen fishing resort. Maar wat vergis je je toch altijd in afstanden hier... 20 km van de route af kan zo maar een 1 duren, als je van de highway af bent. Wel mooi, maar erg verlaten gebied. We geloofden bijna niet meer dat er nog een camping zou liggen, maar om een volgende bocht, lag het resort daar dan toch. Wel mooi gelegen aan het meer. Bij de camping waren ook nog huisjes (blokhutten) te huur en je kon met een bootje het meer op. Er zat vooral forel en die zag je de hele tijd springen boven het water uit. Zagen jongetjes zo groot als Stan terugkomen met de gevangen forel, die daar ook schoongemaakt kon worden en gerookt. De Canadezen hebben vrij maandag dus lang weekend voor hen. Hoorden ook dat er vanaf dit weekend veel seizoensgebonden activiteiten open gaan.

Maandag 21 mei
Vandaag op weg naar Whistler. Eerst weer de 20 km terug om terug op de route te komen. Nu wel nog even gestopt om wat foto's te maken van prachtige rivier en watervalletjes. Daarna pakken we de scenic route 99 op, die helemaal tot Vancouver terug gaat, via Whistler. En een scenic route is het !!!! Tjonge jonge wat een bergen! Maar dit keer wel langs de bergen af, langs valleien (en waarom zit ik altijd aan de verkeerde kant bij zo'n route (!?!). En dit keer ook erg bochtig, je kon vaak maar 30 rijden.. Ze noemen het de sea to sky highway. Vandaag toch voornamelijk in de sky geweest. In feite is dit landschap zeker zo mooi als de Rocky Mountains (vinden wij). Het is nog vrij rustig onderweg (vrije dag) maar je ziet wel veel mensen picknicken bij de meertjes / riviertjes die we overal tegenkomen.
Tegen 2 uur bij Whistler aangekomen en wat is het mooi hier!! Hoge bergen rondom de vele meren en riviertjes die er zijn. We hebben een mooie camping (Riverside) en gaan nog even naar de stad. In 2010 zijn hier de olympische Winterspelen geweest en dat zie je als je in de stad komt. Het is een groot vakantie- en (winter)sport paradijs. Veel mooie lodges en vele (mooie) sportwinkels, restaurantjes en genoeg vertier. Er gaat dus ook een skilift omhoog vanuit de stad. Dus je ziet mensen lopen met 25 graden en hun skischoenen aan... Ook kun je met een skilift omhoog met je fietsen (mountainbikes) en dan de berg af komen. Leuk om te zien hoe hard ze daarvan afgaan..
Terug op de camping nog even BBQ en buiten zitten. Niet te lang, want ook hier is weer een beren waarschuwing.

Dinsdag 22 mei
Vandaag vervolgen we dus de scenic route 99 vanuit Whistler naar Horseshoe bay (boven Vancouver) waar we de Ferry naar Vancouver Island willen pakken. Het is denk ik de meest mooie route die je kunt voorstellen (als je tenminste durft te kijken). Vanuit Squamish slingert de weg langs de bergen en boven de fjord, die je overal ziet. Tegen kwart over 12 bij de Ferry aangekomen, maar we hadden niet gereserveerd. Dus we verwachtten eigenlijk wel een lange(er) wachttijd. Maar als er nog 1 RV op de vorige boot had gekund.... Waren we nu al onderweg.
We zijn van plan om vandaag naar Nanaimo te gaan en daar te blijven en morgen door naar Victoria (hoofdstad van Vancouver Island).
Omdat we hier tot zondag blijven, denken we erover om nog naar Seattle te gaan met de Ferry (zonder RV) maar dat moeten we nog even uitzoeken als we in Victoria zijn.

Ps. Ik heb prachtige foto's op mijn telefoon, maar kan deze nu even niet uploaden, omdat mijn databundel op is en ik met de telefoon geen gebruik kan maken van Free WiFi ....

• 24 Mei 2017 - 09:41

Tiny:

Tot het laatst toe een bere-leuke vakantie

• 24 Mei 2017 - 14:52

Leniev:

Weer mooie berichten van jullie, Hein vraagt zich af of jullie
    Geen Nederlanders tegenkomen, dat denk ik niet, zo te horen.
    Tot jullie volgende verslag maar weer .Ga