Terug in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Terug in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Terug in Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Mei 2017 | Canada, Vancouver

Zaterdag 13 mei
Vandaag weer hele dag op zee en terug door de Inside passage. Echt n relax dag ervan gemaakt. We hebben toch vakantie ...
Rustig en lang ontbeten, zelfs nog naar de bioscoop geweest (La la Land, mooie film), gezwommen, gelezen en veel naar het mooie landschap gekeken. Van een kant jammer dat deze mooie cruise voorbij is. Anderzijds vinden we het ook weer leuk om verder te gaan met onze reis. We hebben leuke mensen ontmoet en gesproken. Voor het merendeel toch Canadezen. Ze vinden het allemaal geweldig dat wij van zover zijn gekomen om deze cruise te maken.
Nog 1 maal in stijl gegeten (4 gangen diner) en met het laatste drankje in de Panorama lounge afgesloten. We kunnen onze koffers al op de gang klaarzetten, dan worden die al morgenochtend naar de vertrekhal gebracht (overal wordt aangedacht).

Zondag 14 mei
Om 7 uur in de ochtend varen we weer onder Lions bridge door en zien we Vancouver verschijnen. Na het ontbijt wachten we op onze kamer totdat wij van boord kunnen. Met onze koffers daarna een taxi gepakt en om half 10 komen we al bij ons hotel aan, in het centrum van Vancouver! We kunnen gelukkig al op de kamer en hebben daar de spullen neergezet. (En we hebben WiFi hier!!!).
Het regent een beetje, maar we gaan toch op pad. Eerst naar Granville Island (met de taxi boot), waar we de overdekte foodhal bezoeken. Leuk en kleurrijk om te bezoeken en we kopen wat lekkere dingetjes om te eten hier. Daarna terug met de taxi boot en gewandeld langs de beach av. Het weer klaart op! Prachtige kustlijn waar we langswandelen waar veel mensen joggen, fietsen en wandelen. Levendig gedeelte met leuke eettentjes. We lopen richting de haven, waar ook nog de cruiseboot ligt. Door Stanley park (enorm groot park, waar je met auto's doorheen kunt rijden). Voor onze cruiseboot ligt de terminal van de watervliegtuigen en... Maarten gaat daar een vlucht mee maken over Vancouver. Hij vindt het een geweldige belevenis.!!
Daarna wandelen we nog door en zien de cruiseboot weer verrekken naar Alaska.
Langs de winkels terugwandelend naar ons hotel heeft Maarten nog schoenen en een zwembroek gekocht. Uiteindelijk bij ons hotel aangekomen blijken we vandaag ... 15 km gelopen te hebben !! We hebben wel het idee dat we Vancouver kennen nu.
Morgenochtend bellen, hoe laat we de camper kunnen ophalen en dan verder door Canada.

• 15 Mei 2017 - 06:00

Nettie En Marcel:

Fijn dat jullie de cruise zo leuk vonden. Voor de komende weken veel plezier.
    Groetjes uit Rome Ciampino. We wachten op onze vlucht naar huis.

• 15 Mei 2017 - 07:50

Ellen En Peter:

Fijn dat jullie zo genoten hebben van de Cruise. En nu verder. Wat een verschil zal dat zijn eerst de luxe en nu de eenvoud van kamperen. Geniet van jullie tocht en pas op de Beren.

• 15 Mei 2017 - 11:44

Tiny:

Ik heb de hele week meegereisd, geweldig mooi lijkt het me daar.
    En nu het volgende avontuur, geniet er van.