Op de cruiseboot - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Op de cruiseboot - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Op de cruiseboot

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Mei 2017 | Canada, Vancouver

7 mei: de cruise begint
Nadat we al weer vroeg wakker waren in ons hotel in Vancouver, eerst gaan ontbijten bij Moxxie in het hotel. stevig ontbijt, want we weten niet wanneer we weer gaan eten. We willen rond 11.30 bij het inschepen van de cruise boot zijn.
Een taxi gepakt, die ons door Vancouver heeft gereden naar de cruise terminal. Daar liep alles zeer gesmeerd. Onze koffers werden meteen meegenomen en wij moesten door security (ja, we gaan naar de US dus altijd weer strenger) en toen bij vriendelijke Canadezen voor het inschepen.
Rond 12.30 uur waren we aan boord. Konden nog niet meteen naar onze ' stateroom'. Want die werd nog schoongemaakt. Het was prachtig zonnig weer, dus op dek 9 bij het zwembad lekker buiten gezeten en wat gedronken. Ongelooflijk wat een organisatie op zo'n cruiseboot. Alles loopt gesmeerd. Krijgen direct drankjes geserveerd bij het zwembad. En ondertussen nog genieten van het uitzicht op Vancouver, met een zeer levendige haven. Maarten en ik overwegen om met n watervliegtuigen te gaan, als we terug zijn van de cruise. Zo leuk om te zien..
Nog een veiligheidsoefening om 15.30 (we weten nu waar onze reddingssloep is) en om 16.30 vertrokken. Je merkt nog niet dat je vaart, heel geruisloos. Ik ben op dek 10 in de Panorama lounge gaan zitten, waar je n schitterend uitzicht hebt en we laten dan langzaam Vancouver achter ons. Leuke praatjes gemaakt met Canadezen uit .. Vancouver.
In het Lido restaurant op dek 9 kun je de hele dag (buffet) eten. Niet zo heel erg ons ding, maar hebben even n salade gepakt daar.
We hebben de gym ontdekt en een uurtje gesport.
Gereserveerd om 19.30 uur in de Pinnacle gril en daar in een zeer luxe omgeving heerlijk gedineerd. En ondertussen zie je de kust van Canada en Vancouver Island aan de andere kant. Bemanning (en kapitein) is voor een deel Nederlands. Maar voor de rest nog geen Nederlandse gasten gespot. Met name Canadezen en Amerikanen.
Onze kamer heeft een buitenraam en is groter dan we gedacht hadden, n eigen badkamer, bankje met zitje en prachtig uitzicht op de kust.
Echt genieten zo...
'S avonds nog entertainment in het theater (BB King soul-muziek) en show in het theater. Maar om 22 uur merken we nog steeds onze jetlag en zijn blij om met goed fatsoen alweer naar bed te kunnen..

SNachts is het weer veranderd. Opeens voel je wel de deining van het schip. Lichtelijk misselijk hebben we allebei om 5 uur s ochtends een reistablet gepakt.
Na er ontbijt voelen we ons wat minder gammel, maar wel nog moe. Vandaag de hele dag op zee, dus ook weinig doen vandaag. Alhoewel met het entertainment programma kun je ieder uur iets anders doen hier !!
Lekker wat lezen, zwemmen, sporten, en ... Eten.
Morgen zijn we in Alaska en gaan in Juneau een excursie doen.
Internet op de boot is tegen betaling. Dus niet de hele dag online en dat is ook best relaxed en rustig .....

• 08 Mei 2017 - 21:42

Leniev :

Heerlijk, wat willen jullie nog meer.
    Natuurlijk een glaasje wijn maar dat zal er zeker ook bij zijn.
    Ben benieuwd hoe allaska zal zijn, dat lees ik wel weer.

• 09 Mei 2017 - 08:52

Sonja:

Dat klinkt erg luxe. Hopelijk is jullie jetlag gauw voorbij, en kunnen jullie heerlijk genieten van deze reis.
    Veel plezier. Gr. Sonja

• 09 Mei 2017 - 10:53

Hanneke:

Nou, zo'n cruisetrip alleen is al een hele vakantie, behalve de misselijkheid dan natuurlijk...
    Maar zo te horen vermaken jullie je nu al prima! Geniet ervan, proost!

• 09 Mei 2017 - 13:51

Sanne Meijers:

Wat leuk om te lezen! En wat een luxe daar, heerlijk. Ook gewoon even bijkomen en relaxen en genieten van de goede zorgen. Misselijkheid wordt hopelijk minder. Geniet van de excursie! Alle liefs, Sanne