Aangekomen in Vancouver!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Vancouver!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Vancouver!!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Mei 2017 | Canada, Vancouver

Zaterdag 6 mei 2017!
Wij hebben de langste dag ooit meegemaakt !!
Wij zijn vanochtend vertrokken met n overvolle trein vanuit Utrecht naar Schiphol. Alles prima gegaan daar, dus ruim op tijd nog even wat kunnen lunchen.
Om 13 uur aan boord gegaan van KL0681 en we hadden perfecte plaatsen. Op de 1e rij (van het compartiment), dus meer dan voldoende beenruimte en opstaan en rondwandelen!! Naast ons kwam n jong stel met een kindje van 17 maanden. Dat was (voor hen) wel een uitdaging maar ze hebben het goed doorstaan!
De vlucht van 9,5 uur ging goed. Lekker gelezen en gegeten (wijntj(s) gedronken en film gekeken (Brimstone, word je niet vrolijk van).
In Vancouver aangekomen om 13.30 uur!!!! Prachtig hier!
Zonlicht, heldere zuivere lucht en omgeven met besneeuwde bergtoppen.
De security en douane kostte ons wel bijna 1,5 uur en vervolgens n transfer naar het Sandman hotel. Het was toen plaatselijk tijd 15.30 uur, maar voor ons dus al half 11 s avonds. Het tijdsverschil van 9 uur is echt groot.
Even gaan uitrusten (wekker gezet) en na een uurtje toch maar weer opgestaan, om in het plaatselijke ritme te komen. Pffff
Rondje gewandeld, lekker gaan eten bij Moxxie. Tijdens de wandeling nog even de Dollarama ingegaan. Had de taxi-chauffeur ons verteld. Een combi van LIDL, Wibra, Action etc. Waar je letterlijk alles kunt krijgen en uiteraard niet duur. Na het eten werd het zwaar om nog op te blijven. Was inmiddels zo'n 3 uur snachts voor ons. Zijn toen in het hotel nog gaan sporten (looptijd, crosstrainer) en gaan zwemmen (met Yacuzzi). Troffen daar leuke Canadese mensen die ons heel veel tips hebben gegeven voor onze rondreis en... Hoe om te gaan met beren.!!
Redelijk geslapen, maar uiteraard weer vroeg wakker. Het lijkt alsof we nachtdienst hebben gehad..
Zomeren ontbijten en dan naar de cruise terminal, waar we tegen 12 uur kunnen inschepen op onze boot naar Alaska.
Tot gauw

• 07 Mei 2017 - 21:34

Leniev.:

Erg vermoeiend maar ook heel mooi, op het schip zal het wel wat rustiger gaan.
    Een leuke foto met wijntje bij je eerste bericht.
    Laat maar weer wat horen als datmogelijk is.