weer terug in Wahington - Reisverslag uit Ash Grove, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu weer terug in Wahington - Reisverslag uit Ash Grove, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

weer terug in Wahington

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Juli 2016 | Verenigde Staten, Ash Grove

Ook aan onze lange rondreis komt n einde. We hebben nog n overnachting gehad in Petersburg, onder Richmond. Zaterdag nog in Petersburg het battlefield van de civil war bekeken, met bijbehorend kerkhof. Vua Richmond (viel tegen) doorgereden naar Fredericksburg. N leuk plaatsje waar we geluncht hebben. Maarten en ik kenden dit nog van onze vorige reis. Vervolgens door nog zo'n 100 mijl naar Washington . Het begon al aardig druk te worden op de wegen omdat de Amerikanen n lang weekend vrij hadden ivm 4 juli op maandag. We zijn daarom via de highway gereden en niet via de interstate. Aangekomen in ons hotel nog even wat boodschappen gehaald in de naastgelegen Walmart.
We hebben hetzelfde hotel, dichtbij de metro. Die avond niet meer naar de stad gegaan, maar hier bij het zwembad met z'n zessen n wijntje gedronken en pinda's gegeten.

Op zondag wilden iedereen n beetje bijkomen van de lange reisdagen . Net en Marcel gingen nog n museum bezoeken in DC. Na n tijdje lezen aan het zwembad heb ik ook de metro downtown gepakt en n lange wandeling gemaakt. Langs het witte huis, Lincoln memorial, Vietnam memorial, 2e wereldoorlog memorial gewandeld en af en toe op n bankje gezeten en alles op je laten inwerken. Het is ook aardig druk nu al ivm de feestdag. Alhoewel het in de metro meevalt. We moeten wel bijna n half uur met de metro omdat we ver buiten de stad liggen, dichtbij het vliegveld.
Om 6 uur hebben we prosecco samen gedronken op m'n verjaardag. Ja, Nederlandse tijd was het toen al 12 uur en al 4 juli. Ik ben dus gewoon 30 uur jarig!! Ze hadden slingers opgehangen op m'n kamer en kadootjes (waaronder n ketting met 60 erop die ik de hele dag moest dragen!!).
Daarna nog chic gaan eten hier op loopafstand.

Op 4 juli tegen half 12 naar de stad gegaan voor de parade. Het was wel druk maar we vonden wel n fijn plekje waar we goed hebben kunnen zien!
Aan het einde begon het n Beetje te regenen. Nog even lekker geluncht dichtbij het witte huis. Daarna zijn de anderen terug gegaan en zijn Maarten en ik nog naar het air en space museum geweest.
Nog even terug naar het hotel en savonds zijn Maarten en ik weer teruggegaan naar de mall voor het vuurwerk. Prachtige show, het was alleen wat mistig.
Een keer in m'n leven mijn verjaardag gevierd met miljoenen Amerikanen due feestvieren !!!

Vandaag om half 6 vanavond (onze tijd) vliegen we terug.
Dan zijn we Nederlandse tijd woensdagochtend 7 uur op Schiphol. Hopelijk dan n trein die rijdt naar Heerlen....

Na 3000 mijl eindigt hier onze rondreis. Moe, maar ook ontzettend mooie momenten, plaatsen en mensen ontmoet. Alles is prima gegaan en daar zijn we allemaal blij om. Met dank aan Ellen en Maarten die ons veilig gereden hebben. !!!

• 05 Juli 2016 - 16:46

Sanne Meijers:

Wat een leuk verslag weer... Klinkt echt als een heerlijke vakantie met alle ingredienten (cultuur, muziek, lekker eten, bijna beroemd zijn ;) en veel nieuwe dingen zien en mensen ontmoeten) Wat jammer dat het allemaal weer bijna voorbij is, maar gelukkig nemen jullie herinneringen mee! Alsnog van harte gefeliciteerd van mij, mooier kun je je verjaardag niet vieren lijkt me ;)
    Ik wens jullie een hele veilige terugreis en geef die vriend van mij maar een dikke knuffel! Ik ben benieuwd naar zijn verhalen,
    Alle liefs
    Sanne

• 05 Juli 2016 - 18:34

LenieV:

Nog van harte gefeliciteerd!
    Weer hele mooie foto's geplaatst.
    Wens jullie allen een goede reis naar huis.

Gr.L.