in Nashville , stad van de muziek - Reisverslag uit Avondale, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu in Nashville , stad van de muziek - Reisverslag uit Avondale, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

in Nashville , stad van de muziek

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, Avondale

Gisteren, donderdag 23 juni van Knoxville naar Nashville gereden. Ook nu weer de grotere wegen gekozen, dat schiet lekker op ! Eerst nog even bij bbq Jack gaan eten (beste van Amerika) en tien ingecheckt in ons hotel. Nashville is best n grote stad, ook met hoogbouw. We zitten aan de noordkant en tot downtown is ongeveer 20 minuten rijden. Maar we laten de auto hier staan en gaan met n taxi. Die zijn niet duur hier en voor 15 dollar zijn we met z'n zessen in de stad.
Wat n leven hier!! Overal muziek (live) leuke rooftop bars. Er rijden paardentrams rond en ook bierwagens met zingende mensen (niet mijn ding). En dat bij n temperatuur van ver boven de 30 graden en n hoge vochtigheid , ook savonds nog .
Om 5 uur waren we in de stad en we zijn eerst het Johnny Cash museum gaan bezoeken. Leuk museum en als je de muziek van de jaren 50/60 leuk vindt kun je hier je hart ophalen. (Ps. Speciaal voor Leen foto's van Roy Orbison ).
Daarna nog door de straten geslenterd, blijven staan om even naar de muziek binnen in de bars te luisteren. Wat gedronken in een roof top bar en van bovenaf gekeken naar de drukte onder ons. Lekker gegeten bij Joe's crab shack (!!). Daarna onze taxi gebeld die ons veel vertelt over de stad en ons vandaag ook weer komt ophalen.

We hebben vanochtend even buiten de stad n plantage huis bezocht, de Hermitage geheten. Hier heeft n president van de VS gewoond (Jackson) begin 1800. Groot huis op n ontzettend groot landgoed, mooi onderhouden. Maar uiteraard in die tijd ook met slavenhuisjes erbij.
Nu even rusten en tegen 4 uur worden we weer opgehaald om ins weer te storten in het muziekleven van Nashville !!! Morgen rijden we door naar Memphis, waar we 1 nacht zullen blijven .

• 25 Juni 2016 - 13:29

Leniev:

Wat mooi om te zien, Roy orbison maar ook Elvis zou ik zeggen.nu weer verder naar de volgende stad.

• 25 Juni 2016 - 17:31

LenieV:

nogmaals met mij, ik heb je antwoord moeten geven via mijn
    I-Pad, dat is gelukkig goed gegaan, mijn computer deed het even niet, dat is nu weer verholpen!

Gr.L.