Bakersfield Californie - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Bakersfield Californie - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Bakersfield Californie

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Maart 2015 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vrijdag 27 maart. Gereden van Las Vegas naar Bakersfield Californië. 430 km. + 70 km extra gereden naar Victorville.
ik zit hier heerlijk in de schaduw bij de camper, onder de eucalyptus bomen, die heerlijk ruiken.
Het was bloedheet vandaag. Zo'n 33 graden!
Gisteren nog een dagje Las Vegas gedaan. Gegeten op de eiffeltoren !!!?? Met uitzicht op een fonteinenshow bij bellagio. We aten moules et frites. Lekker! Daarna in New York geweest en in de MGM studio's waar het rainforrest was nagemaakt. Tja je moet dit n keer gezien hebben. Zoveel casino's, zoveel eten en mensen.
Vonden het niet erg om vandaag weer las vegas achter ons te laten en verder te trekken.
De route door nevada is echt een door God verlaten landschap.
Via Barstow gereden en van daaruit n omweg gemaakt van 70 km om in Victorville het vliegtuigen kerkhof te bekijken. Dit had Maarten op z'n lijstje staan. We konden er niet heel dichtbij komen, maar van n afstandje wat foto's gemaakt.
Weer terug noordelijk gereden om onze route naar Bakersfield weer op te pikken. Het landschap hier was niet mooi. Glooiend, maar heel kaal. Net als in nevada. Op de weg naar Bakersfield passeerden we Mojave en hier was nog een vliegtuigkerkhof. Hier konden we dichterbij komen. Er stonden zelfs KLM toestellen, te wachten op de sloop.
Het vervolg van de route was wel mooi. Door bergen, die nu NS groen waren voor de verandering en begroeid.
Tegen 5 uur op de camping bij Bakersfield aangekomen, waar we een prachtige plek hebben.
Omdat het zo warm is, zijn we nog even het zwembad in gedoken hier en lekker bij het zwembad nog liggen zonnen. Dat voelt als vakantie aan.
Morgen verder richting Californische kust en .... de wijnvelden.

• 28 Maart 2015 - 09:47

Marcel En Nettie:

Hoi,
    De finish komt langzaam aan in zicht. Fijn om te lezen, dat alles goed gaat. Bij de foto van de mosselen en frites moesten we even terugdenken aan Parijs. Californië heeft veel wijnbouwgebieden. Als jullie overal willen proeven, kom je nog tijd tekort. We drinken alvast een glaasje mee op een goede aankomst en terugreis.

• 28 Maart 2015 - 12:56

LenieV.:

Nou gaan jullie door de wijnstreek, dat is natuurlijk weer een extraatje.
    Die wijn moet je geproefd hebben en dat zal ook wel gebeuren, denk ik.
    Dit is jullie laatste week maar er maar fijne dagen van.
    Ik hoor wel weer van jullie.
    groetjes, leen.