Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Maart 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 25 maart, gereden van Kingman naar las vegas, 160 km.
Vanochtend in Kingman al vroeg wakker. Komt door steeds door die tijdszones te rijden. Om half 7 opgestaan en een half uurtje gaan rennen. Mooi om de zonsopkomst zo te zien. En een beetje beweging, mag ook wel, na al die kilometers. !!!
We hebben al meer dan 2000 mijl gereden en zijn dus al ver over 2/3 van onze reis. Na een heerlijk ontbijt buiten in de zon ( ja, moet jullie even jaloers maken) rustig alles weer ingepakt en afgekoppeld. Op weg naar las Vegas.
Eerst in Kingman nog n foto stop. Onderweg gestopt bij gohsttown Chloride. Hadden we thuis al over gelezen. Hier waren zilvermijnen en het was ooit een bloeiend stadje. Nu wonen er nog nauwelijks 200 mensen en de rest is verlaten. Informatie gekregen in de plaatselijke shop en toen het dorpje bezocht. Hier worden 1 keer inde maand nog gunfights gehouden en dat kun je je ook wel voorstellen hier. Er was een saloon, met klapdeurtjes en een piano (waar Maarten daadwerkelijk nog geluid uit kreeg) . De jail waar de naam van de de judge bij stond, die bekend was als de hanging judge.
Leuke foto's gemaakt en toen doorgereden. Op de weg naar de Hoover dam. Die lag op onze route naar las Vegas. Een vrij saai landschap met op de achtergrond wel altijd bergen. Bijna bij de Hoover dam veranderde het landschap en werd hoger, bergen zoals in een maanlandschap. Hoger en hoger ( niet fijn!) Bleken we over hoger bruggen te moeten. We hadden onderweg al veel zijwind en daar werd nog eens gewaarschuwd voor nog meer wind. Bleken we over de Hoover dam te zijn gereden :-) :-) :-) :-)
De afslag naar het bezoekerscentrum en ingang, stond vol met een file. Besloten om door te rijden en een stukje verder bij het bezoekerscentrum van Lake Mead gestopt en foto's gemaakt.
Om 2 uur kwamen we al op de camping aan , even buiten las vegas. Het is goed warm hier, morgen wordt het 30 graden.
Vanuit de camping gaan shuttle busjes naar de strip in las vegas en dat gaan we straks nog doen.
Nu even een was gedaan (was hard nodig na een week). Maarten even zonnebaden en wat eten gemaakt.
Zijn nog aan oriënteren voor een Grand canyon tour vanuit hier te doen. Maar zou ook zo maar NS een dag relaxen kunnen worden.....-
Dank jullie voor alle berichtjs. Is altijd leuk om te horen.
PS. Denk niet dat we gaan gokken hier. Anders komen we misschien noooooit meer terug.
Groetjes Yvonne en Maarten

• 26 Maart 2015 - 09:06

Myrna:

Nee, laat dat gokken maar... ;-)
    De Hoverdam ken ik alleen van Suske en Wiske (heb ik Stan net laten zien), dus tof dat jullie dat in het echie gezien hebben!!!

• 26 Maart 2015 - 12:59

LenieV:

Over de Hoverdam gereden, het word me toch niet goed, gelukkig zagen jullie dat pas later.
    Verder een heel mooie reis wat jullie hebben uitgestippeld, zo zie je echt nog eens wat.
    Laat maar weer wat horen dat is altijd leuk.
    Groetjes,Leen.