Een prachtige dag!!!! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu Een prachtige dag!!!! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

Een prachtige dag!!!!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Maart 2015 | Verenigde Staten, Kingman

Dinsdag 24 maart, gereden van Flagstaff naar Kingman. 360 km.
Vandaag een rustige dag gepland. Na het verlaten van de prachtig gelegen camping in de bossen bij Flagstaff, eerst nog even terug gereden om nog een paar prachtige foto's te maken van de besneeuwde bergen.
Vervolgens moesten er weer boodschappen gedaan worden. Er was een Wal Mart in Flagstaff en daar wilde ik altijd al NS graag boodschappen doen. Het is n Walhalla voor mensen die van shoppen houden. Ze hebben er letterlijk alles. We hebben weer wat levensmiddelen ingeslagen, zodat we niet altijd (vettig) uit eten te hoeven. Daarnaast hebben Maarten en ik nog allebei 2 broeken gekocht. Niet duur hier in de USA.
Vervolgens op weg gegaan naar Sedona. Dat ligt zo'n50 km onder Flagstaff. Een prachtige route door de bossen ging erheen. De rotsen naast ons werden steeds hoger en er liep n riviertje naast ons. Er waren diverse state parken, waar je kon wandelen of biken. Maar ongemerkt ging de weg opeens erg omhoog. En toen bleken we opeens op 2000 m hoogte te zitten. En ja hoor, om een bocht, keek je steil de diepte in en moest je via allerlei s bochten weer naar beneden ...... ik durfde niet meer te kijken.
Maar moet zeggen, het was de moeite waard. Sedona wordt de mooiste plek van de USA genoemd. En het is overweldigend. Overal om je heen rijzen de hoge rode rotsgebergten omhoog. Een leuk plaatsje ook!
Bleek wel, dat we dezelfde weg terug moesten naar Flagstaff, om onze route weer op te pikken. Ik zag mijn geest al kruipen, om weer die slingerweg nu omhoog te moeten rijden....ik ben dan ook achterin de camper gaan zitten en dat stuk heb ik rotsen bewonderd. Bovenaan gekomen wel nog even een foto stop gemaakt op 2000 m hoogte!!!!!
Doorgereden naar Seligman, aan de route 66. Dit is het meest bekende route66 plaatsje met nog allerlei in stand gehouden onderdelen uit de jaren 50. Hier nog lekker gegeten. Het weer is trouwens best warm. 25 graden!,,
We konden kiezen om via de interstate of via de oude route66 naar Kingman te rijden. En we hebben het laatste gedaan. Een prachtige route (ja, en ik heb hier gereden). We genoten ervan. De zonsondergang tegemoet. Je hebt de neiging om altijd zo door te blijven rijden.
Aangekomen in Kingman tegen 6 uur waar weer ontzettend vriendelijke Amerikanen ons een leuke plek gaven op de camping.
Nog even nagenieten buiten en naar de sterren kijken en dan naar bed.
Wat is dit mooi!

• 26 Maart 2015 - 09:04

Myrna:

En ik zie een paar heel mooie foto's die zeer geschikt zijn als nieuwe profielfoto op FB of zo ;-)