dagje Toraja - Reisverslag uit Anginangin, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu dagje Toraja - Reisverslag uit Anginangin, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

dagje Toraja

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 April 2013 | Indonesië, Anginangin

Wat m ongelooflijk mooi land is dit! Het is niet te beschrijven, hoe hier alles nog zo natuurlijk, authentiek en zo ongecultiveerd is. Toraja is n beetje bergachtig en overal groeit vanalles. Cacao, koffie , nootmuskaat , kruidnagel , alle soorten fruit. En de mensen leven hiervan en zijn relaxed. De Toraja huizen zijn speciaal, in de vorm van m boot. Naast t huis n kleinere variant, voor de rijstopslag. Ik ben in zo'n huis geweest en t is nog aardig klimmen, om erin te komen! Ze hebben ook zeer speciale begrafenisrituelen. De gids heeft nog nagevraagd maar er was nu geen in de buurt ( weet trouwens niet of of ik t had willen zien. Ze offeren (slachten ) n buffel)!! Speciale graven, in rotsen en babies in bomen!
Het was n interessante dag! Het weer is prima hier, niet zo heet en vochtig als in Makassar. Toraja is voor 70% christen , dus hier hoor je kerkklokken ipv de moskee! En ze hebben alcohol ! Maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk de vruchtendrsnkjes lekkerder. We zitten in n prachtig ressort , rustig gelegen. Hier is t goed vol te houden! Morgen Naar de lokale markt. Ps. Leen: we hebben meer foto's gemaakt in Makassar, maar ik kan ze niet allemaal uploaden. Laten we jullie thuis zien! Groetjes van ons allemaal

• 20 April 2013 - 14:12

LenieV:

Een paradijs hé, vooral ook omdat het niet zo warm is. het is precies zoals hein altijd verteld heeft, wat jammer dat we er niet bij kunnen zijn.
    Hein zegt altijd al dat de mensen er anders zijn, niet zoals op Java.
    Rust maar wat uit ( als dat mogelijk is) en ik ben zeer benieuwd naar de foto's.

Het huis in Makassar ligt vlak tegenover het tennisveld, maar daar zullen jullie wel niet meer komen.
    Tot het volgende bericht!
    Gr. lenie.

• 20 April 2013 - 18:56

Myrna:

Ziet er net zo uit als in de Suske & Wiske! Daar gingen ze inderdaad ook een buffel offeren toen...

Ben blij dat jullie het hier ook naar jullie zin hebben en weer wat bij gekomen zijn van het vlucht-avontuur. Hopelijk komt de koffer van vader er snel aan.

Hier gaat alles ook prima. Vandaag een heel mooie zonnige dag. We hebben gebarbecued. Peter en Susan hadden nog een schelp-zandbak voor Thomas en ook al had hij nog geen zand, hij had zich er toch al in vermaakt in de tuin!
    Stan kijkt vooral Jesus Christ Superstar ;-)

• 20 April 2013 - 20:36

Tessa:

geweldig!!!
    ik vind dat jullie ook hele leuke foto's hebben!!
    en dankzij de foto's en de verhalen lijkt het of ik er bij ben!!
    opa en oma: ik heb op donderdag de verjaardag van de juf gevierd en voor de toetsen van afgelopen week heb ik goeie cijfers gehaald!!
    groetjes tessa