in Toraya - Reisverslag uit Anginangin, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu in Toraya - Reisverslag uit Anginangin, Indonesië van Yvonne Vossen - WaarBenJij.nu

in Toraya

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 April 2013 | Indonesië, Anginangin

We zijn in Toraya aangekomen . Vraag niet hoe. De vlucht vanuit Surabaya was uitgesteld . 1 uur. Daarna wisten ze niet meer hoelang t zou duren, want t vliegtuig uit Makassar was teruggekeerd ivm technische problemen en slecht weer. Ook geen leuk vooruitzicht om mee te gaan vliegen. Uiteindelijk ging de vlucht helemaal niet meer en hadden we de optie: tot 5 uur in de ochtend wachten en met garuda vliegen, of omboeken. N vriendelijke passagier uit Sulawesi vertaalde alles voor ons in t Engels. Uiteindelijk gekozen om met metpanti te vliegen. Zou om 11 uur zijn, maar werd 12 uur s nachts , zonder dat er iets over werd aangekondigd . Aangekomen in Sulawesi bleek het koffer van John er niet te zijn. Formulier invullen en uiteinde buiten bleek onze gids er ook niet te zijn. Met taxi naar hotel in Makassar , bewaker wakker gemaakt en om 4 uur gaan slapen!!!
Smorgens om 9 uur kwam de gids. Hij bleek tot 3 uur op ons gewacht te hebben en toen kwamen geen vluchten meer.
We besloten om door te gaan naar Toraja (was ook de bedoeling) maar dat was nog 10 uur rijden! En we wilden nog graag Makassar zien!
De gids heeft ins gebracht Nasr de straat waar Hein geboren is (weten niet zeker of we t huis gezien hebben. Hebben foto's gemaakt, maar volgens de gids waren de nummers veranderd) . Het Stella Maria ziekenhuis en fort Rotterdam.
Daarna door Naar Toraja, door een prachtig landschap. Geluncht in ParePare en uiteindelijk in t donker om 9 uur in Toraja aangekomen.
Koffer van John blerk in Biar, Papoea nieuw Guinea te zijn. Gids heeft nagevraagd en t koffer wordt nagestuurd.

• 20 April 2013 - 07:58

Mark:

Dat is nog eens een avontuur! Wel jammer dat long j nu alles in zijn zwembroek moet gaan bezichtigen natuurlijk, maar misschien komt dat het mytische karakter alleen maar ten goede..

Maar goed om te horen dat jullie er in ieder geval zijn na al die sms'jes. Ik neem aan dat de gids het kan regelen dat de koffer snel ter plaatse is. En dan gewoon weer verder genieten.

Hier thuis is alles in orde. Zonnetje maar nog niet erg warm. Toch maar het gras maaien zometeen :)

Groeten!

• 20 April 2013 - 09:20

Maarten:

Top die piano! Hier alles goed. Lekker weekend. Geniet van jullie laatste week!

• 20 April 2013 - 09:55

LenieV:

Extra optijd gaan kijken, maar wat een ellende voordat jullie een vlucht hadden!
    Gelukkig wordt de koffer van John nagestuurdm
    Wat jammer, dit is niet het huis aan de Bessi-weg, want dat staat op de foto.
    Maar jullie zijn in makassar geweest, en daar gaat het om.
    Toraja land is prachtig maar dat zien jullie al!

Nog hele fijne dagen,ik hoor wel weer wat!
    Gr.Lenie.